“2. EL MOTORLU KARA TAŞITLARI ALIM SATIM SORUMLUSU SEVİYE 5” Mesleki Yeterlilik Belgesi Başvuruları Başlamıştır
Nasıl Başvuru Yapılacak?
Sınavlara ön başvuru yapmak için;
TOBB MEYBEM tarafından gönderilecek ön başvuru formlarının ıslak imzalı olarak doldurulması (Başvuru formu ekte yer almaktadır.)
Nüfus cüzdanı fotokopisi, 2 adet fotoğraf, dekont, ıslak imzalı başvuru formu, mezuniyet belgesi ibraz edilmesi yeterlidir.
Sınav Ücretinin Bankaya Yatırıldığına Dair Banka Dekontu
ÖNEMLİ NOT: Sınav ücreti;
Hesap Bilgilerimiz:
TOBB MEYBEM Mesleki Yeterlilik ve Belgelendirme Merkezleri A.Ş
İŞBANKASI IBAN: TR57 0006 4000 0014 2011 1580 36
Lütfen Ücretleri Yatırırken, Ad-Soyad, TC Kimlik No, Başvuru Yapılan İlçe ve Sınav Bilgilerini Dekontun Açıklama Kısmına Yazınız. (Örn: AD-SOYAD, TC, LÜLEBURGAZ,GALERİ SEVİYE 5 )
SON BAŞVURU TARİHİ 14/05/2024 olup evrakların Odamıza teslim edilmesi gerekmektedir.
İkinci El Motorlu Kara Taşıtı alım satımı yapanlar bundan böyle Mesleki Yeterlilik Belgesi almak zorundadırlar. Ticaret Müdürlükleri, mesleki yeterlilik belgesi olmayan işletmelere “Yetki Belgesi” vermeyecektir. Noterler, mesleki yeterlilik belgesi ibraz etmeyenlerin “Alım-Satım İşlemlerini” kabul etmeyecektir. Belediyeler, mesleki yeterlilik belgesi ibraz etmeyen işletmelere “Ruhsat” vermeyecektir.
Mesleki Yeterlilik Belgesi Zorunluluğu Kimleri Kapsıyor? Kim Hangi Belgeyi Almalı?
Halihazırda ikinci el motorlu kara taşıtı alım satımı yapanlar veya bu sektöre yeni girecek girişimciler için;
-Firma sahibi
-Şube var ise şube müdürü
-Pazarlama ve satış personelinden en az bir kişi
Yetkili Alınacak Mesleki Yeterlilik Belgesi
Firma Sahibi Motorlu Kara Taşıtları Alım Satım Sorumlusu Seviye 5
Şube Müdürü Motorlu Kara Taşıtları Alım Satım Sorumlusu Seviye 5
Pazarlama / Satış Personeli Motorlu Kara Taşıtları Alım Satım Danışmanı Seviye 4
Mesleki Yeterlilik Belgesi Alan İşletmeler, Hangi Kara Taşıtlarının Alım ve Satımını Yapacak?
Motosiklet, otomobil, arazi taşıtı, otobüs, kamyonet, kamyon ve lastik tekerlekli traktör niteliğindeki taşıtlar
Yetki Belgesi Ne Kadar Süreyle Geçerlidir?
Yetki Belgesi, 5 yılda bir yenilenecektir. Aynı şekilde mesleki yeterlilik belgeleri de 5 yılda bir yenilenecektir.
Mesleki yeterlilik belgesi veya yetki belgesi yerine geçen herhangi bir belge var mıdır?
Yetki belgesi, ikinci el motorlu kara taşıtı ticareti yapılan işletmenin bulunduğu yerdeki il müdürlüğü tarafından verilecektir. Mesleki yeterlilik belgesi ise TOBB MEYBEM tarafından TOBB’a bağlı Odalar aracılığıyla verilecektir. Yetki belgesi veya mesleki yeterlilik belgesi yerine geçen bir belge bulunmamaktadır.
Sınavlar Nasıl Yapılacak?
Sınavlar, TOBB MEYBEM tarafından yapılacak olup, yazılı (teorik) ve uygulamalı olarak iki aşamada gerçekleştirilecek.
• Teorik sınavlar, Odalarımızın eğitim / toplantı salonlarında veya Galerilerin eğitim / toplantı salonlarında
• Uygulamalı sınavlar, alanı uygun olan TOBB MEYBEM tarafından onay verilmiş olan bir galeri bünyesinde yapılacaktır.
Her iki sınavdan da başarılı olan adaylar, “MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi” almaya hak kazanacak.
Mezuniyet durumu hk.
2020 Ağustos ayı öncesi vergi levhası (oto alım satım) olan kişilerde herhangi bir mezuniyet şartı aranmamaktadır.2020 Ağustos aynı sonrası için kişilerde en az lise mezuniyeti aranmaktadır.
Sınav ve Belgelendirme Ücret Detayları Nelerdir?
Motorlu Kara Taşıtları Alım Satım Sorumlusu Seviye 5 sınav ücreti KDV dahil 3500 TL’dir.
Motorlu Kara Taşıtları Alım Satım Danışmanı Seviye 4 sınav ücreti KDV dahil 2900TL’dir.
Adayların, sınavdan başarılı olduktan sonra “MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi” alabilmeleri için, Mesleki Yeterlilik Kurumu’na belge masraf karşılığı olarak ödenmek üzere, 750 TL belge ücreti ödemelidir.